Eye in the Sky

Filmi "tramvay ikilemi" deneyinin günümüz uyarlaması olarak nitelersem çokta yanlış olmaz. Tramvay ikilemi temel olarak birden fazla insanın hayatını kurtarmak için bazı kişileri feda edip edemeyeceğimizin sorgulandığı bir deneydir. Film ise bir saldırının durdurulmasını sağlamak için küçük bir kız çocuğunun hayatından vazgeçilip geçilemeyeceği anlatılıyor. Tabi ki filmi izlerken günümüz şartlarında askerlerin ve devletlerin insan yaşamından çok çabuk vazgeçtiğini göz önüne alarak olayları biraz abartılı bulabilir ve bir propaganda olarak düşünebilirsiniz .Benim görüşüm olaylara büyük pencereden bakmak yerine iki askerin hiç tanımadığı küçük bir kızı öldürmeleri için emir verildiğinde yaşadığı psikolojik çöküntüye  odaklanmanız olacaktır. Savaşın ve radikalizmin kimilerinin canına kimilerinin ruhuna kast ettiğini anlatan güzel bir yapım olmuş. Keyifli seyirler.


Yorumlar

  1. Önce hemen tramvay ikilemine baktım.. ve bakakaldım. Kendimi düşündüm böyle bir durumda, cevapsız kaldım. Sanırım film de bu yönden ilgimi çekecek, hele ki çok sevdiğim iki oyuncu varsa.. teşekkürler bu yayınla bilgilendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok farklı uyarlamaları olan bir deney. Film de hoş bir uyarlama olmuş beğeneceğinizi umuyorum.

      Sil

Yorum Gönder

İzleyiciler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Discrit 9 ( Yasak Bölge 9)

Haftanın filmi : PROMETHEUS

Dexter