1984

George Orwell'in ünlü distopya romanı olan 1984'ün beyaz perde uyarlamasıdır. Filmde her ne kadar kitaba bağlı kalınmaya çalışılmışsa da kitaptaki karekter analizleri ve kişilerin iç dünyalarını olaylara bakışlarını yansıtan betimlemeleri filmde bulmak pek mümkün olmuyor. Benim önerim filmi izlemek yerine kitabı okumanız olacaktır. Günümüz şartlarını neredeyse birebir şekilde kitapta bulmak mümkün. Sürekli yaratılan düşmanlar , ardı arkası kesilmeyen yalanlar , halkın tarih bilgisine zekasına ve fikirlerine sürekli edilen hakaretlerin , bir toplumu dış dünyadan soyutlamanın insanlık üzerinde etkisi kusursuz bir biçimde betimlenmiş.Her odaya yerleştirilen televizyonlarla durmadan yapılan propagandanı olduğu bu dünyada hükümetin isteği haricindeki her şey yasaklanmıştır ve bu yasaklara uymayan herkesin sonu ünlü 101 numaralı odadır.Kitabın baş karekterleri ise sevmenin , arkadaş olmanın hatta gülmenin yasaklandığı bu sistemde birbirlerine sahip olarak bir başkaldırı içindediler. Aşkın ne kadar büyük acılara ve yalanlara katlanabileceğinin yaşayan birer ispatıdırlar adeta. Kitabı okumanız içinden dersler çıkarıp keyif almanız dileği ile.
         

Yorumlar

  1. Başta kitabı okumak lazım o zaman teşekkürler öneri için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.Okurken büyük keyif alacağınıza ve size çok şey katacağına eminim.

      Sil
  2. Filminiz izlemiştim fakat pek beğenmemiştim.Kitabı okurum artık.

    YanıtlaSil
  3. Çok uzun yıllar önce okumuştum, lise yıllarımda ama o zaman bugünlerde benzer şeyler yaşayacağımızı düşünmemiştim. Gülmek yasaktı, bizde de kahkaha atmayın deyince aklıma hep o roman gelir. Güleyim mi, ağlayayım mı bilemiyorum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünlerin de geçmesi dileği ile diyelim o zaman:)

      Sil
  4. Kitabı kadar harika olmasa da izlerken vakit kaybı olarak hissettirmeyen film.Uygun zamanda izlenilesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız keyif veren bir film ama dev bir yapım olduğu söylenemez.

      Sil
  5. kitabı okumadım ama sanki filmini izledim gibi..youtubeden kontrol ettim şimdi,ama pek hatırlayamadım..geçmişle gelecek arasındaki ütopyayı konu ediyor anladığım kadaryla..eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi zaman içinde git geller yaşıyan bir distopya filmi izlemiş olmalısınız:)

      Sil
  6. Zaten her zaman kitabı okumak, filmi izlemekten daha keyifli oluyor. Konusu çok ilgi çekici. Okuduğum roman yeni bitti. En iyisi alıp bunu okuyayım:) Öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız kitabın başarısını yakalayabilen film sayısı çok az malesef.

      Sil
  7. Filmini izlemedim, kitabını okudum... Takipteyim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. çok bilinmediği zamanlarda okumuş olma ihtimalim var , okumak lazım tekrar ...

    YanıtlaSil
  9. Kitabı okudum ama başka okuduğum kitaplara ait filmleri izlediğimde okuma hazzını alamıyor insan. ya da bana öyle geliyor. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

İzleyiciler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Discrit 9 ( Yasak Bölge 9)

Haftanın filmi : PROMETHEUS

Dexter